Skip navigation

En in het nest van eland – wij –
voelden de steek van Cupido’s pijl,
Hermafroditus – heel erg kort –
en in de waterstad, had wind de weg
getoond naar ’t hart, naar jij aan boot,
daar langs de stroom
daar langs de bedding,
zonder schroom.

En toen je stilte stuurde mij, wist ik heel goed
dat wat jij zei – ik zag al snel dat gij het waart,
die Hij uit Tsinxen Daghe.

Je was de kerel, uitgevist. Die David, dienen
godenman, die tijd van Goliath verslagen kan.

De mane rood, onze zieler bloot en schuiven deed
ook mijn gordijn, en liet dat licht weer door.

Jij lag hier naakt. En gij waart schoon.
Waart een meerman uit mijn droom. Als een engel
neergedaald in dons en veren waart gij gonsend
hier uit later en gij landde van de sterren.

Ik herkende je. Uit morgen.
Ik verkende je. Met zorgen.
Ik erkende dat wij morgen
zonder zorgen zullen zijn.

En jij – jij met blonde krullen – net als uit die tsinxen daghe,
ja echt gij – met woeste manen – ja jij – de man van komend dagen.

Ik had je boodschapper gezien. En Hermes – diene mens die vliegt
vloog langs in een blauwe zegenwagen. Hij had het over jou.

En later toen ik mens ging dienen – bijna net jouw evenbeeeld –
keek jij met lichtjes dwars door ogen van die mens die mij verteert
me heen beeld. Ik zag je straks – ik zag jou komen –  en toen ook ik hem
ook wat bracht – werd deze nacht vol hemelpracht.

“Doe gerust een ommetoer.” En toen ik wandelen ging, stond jij op loer.

Mijn aard werd zon – zoals gezegd. Kleuren werden levensecht. Indi-
go blauw langs al het leven.  En een trilling in mijn wezen, ik steeg op
toen ik de hele zee ook wilde tillen met de liefde van mijn zinnen.

Zo echt als echt is dit begin de grote start van alles wat mij zo had verward
– dit is de weg. de echtheid. leven. ik neem de stap. en blijf hier leven.

En jouw kleurige huid die bruiner zal worden, jouw jonge paleis met liefde verzorgen.
Jouw tempel als een godendom dat straalt door alles wat nog komt, jouw wegen doorheen
oneindigheid – ja, relatief is alle tijd.

En morgen zie ik jou ook weer. Om te leven in dit Meer.

(up here in the silence – in the endless dream – there is nothing but the future – so follow now that stream)

Geef een reactie

